Regulamin sklepu

Regulamin sprzedaży sklepu internetowego lumion.pl

 

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
    1. Sklep internetowy dostępny pod adresem https://www.lumion.pl/ jest prowadzony przez firmę: rapan.pl Rafał Pankowski Armii Krajowej 24/4, 81-372 Gdynia, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra przedsiębiorczości i technologii, NIP 953-161-20-54, REGON 192469015, konto bankowe: ING BANK ŚLĄSKI 69 1050 1764 1000 0091 0335 8215 zwaną dalej Sklepem.
    2. Sklep prowadzi usługę sprzedaży programów komputerowych wyłącznie na terenie Polski, realizując zamówienia złożone przez pełnoletnie osoby fizyczne lub osoby prawne, zamieszkałe lub mające siedzibę na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
    3. Sprzedaż odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem Internetu w formie umowy zawieranej na odległość, pomiędzy składającym zamówienie, zwanym dalej Kupującym a Sklepem.
    4. Przed złożeniem zamówienia w Sklepie, Kupujący zobowiązany jest zapoznać się z niniejszym Regulaminem. Złożenie zamówienia w Sklepie jest równoznaczne z zapoznaniem się przez Kupującego z Regulaminem i zaakceptowaniem jego postanowień w brzmieniu z dnia złożenia zamówienia.

 

2. SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIENIA.
    1. Zamówienie w Sklepie odbywa się:
        • drogą elektroniczną poprzez dodanie odpowiedniego towaru do koszyka internetowego, kliknięcie przycisku „Przejdź do kasy”, a następnie wprowadzenie danych niezbędnych do wystawienia faktury, wybór metody płatności, akceptację Regulaminu i kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”. Złożenie zamówienia następuje w momencie kliknięcia przycisku: „Kupuję i płacę”,
        • pocztą elektroniczną poprzez wysłanie na adres info@lumion.pl zamówienia zawierającego dane wystarczające do jego realizacji tj. przedmiot zamówienia, cena, ilość, dane niezbędne do wystawienia faktury oraz adres email zamawiającego.
    2. Dla przeprowadzenia transakcji zakupu niezbędne jest podanie podczas składania zamówienia właściwych i prawidłowych danych osobowych Kupującego. Jedynie podanie prawidłowych danych przez Kupującego umożliwia realizację zamówienia poprzez kontakt z Kupującym oraz dostarczenie Kupującemu zamówionego towaru. Za przypadki błędnego podania danych przez Kupującego, Sklep nie ponosi odpowiedzialności.
    3. Sklep zastrzega sobie prawo weryfikacji dokonanego zamówienia oraz jego anulowania w przypadkach uzasadniających wątpliwość co do jego rzetelności.
    4. Sklep zastrzega sobie prawo odstąpienia od realizacji zamówienia, w wypadku gdy dane podane przez Kupującego, są niepełne (brak imienia, nazwiska, adresu, adresu e-mail lub numeru telefonu) lub gdy dane podane przez Kupującego są nieprawidłowe.
    5. Zamówienia można składać w Sklepie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
    6. Sklep prowadzi sprzedaż wyłącznie w formie elektronicznej (wysyłając do Kupującego zamówiony produkt drogą elektroniczną).
    7. Płatność za zamówiony produkt:
      Kupujący może wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty:
        • system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach, w tym: imoje raty, Płatność BLIK, Przelew online (Polska), imoje płacę później, Płatność kartą, Portfel elektroniczny,
        • system finansowania LeaseLink,
        • przelew bankowy wykonany samodzielnie przez Kupującego na podstawie faktury pro forma otrzymanej drogą elektroniczną.
    8. Warunkiem realizacji zamówienia jest dokonanie płatności za zamówiony produkt. Płatność uznaje się za dokonaną:
        • w przypadku zamówienia drogą elektroniczną i wyboru sposobu płatności za pomocą zewnętrznego systemu płatności imoje, z chwilą potwierdzenia dokonania zapłaty przez operatora płatności.
        • w przypadku zamówienia drogą elektroniczną i wyboru sposobu płatności za pomocą zewnętrznego systemu finansowania LeaseLink z chwilą potwierdzenia dokonania zapłaty przez
        • w przypadku zamówienia drogą elektroniczną i wyboru sposobu płatności za pomocą przelewu bankowego na podstawie faktury pro forma – w chwili zaksięgowania zapłaty na koncie Sklepu,
    9. Kupującemu zostanie przesłana na adres e-mail podany przy składaniu zamówienia informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji.
    10. Zamówienie zakończone przez Kupującego dokonaniem płatności jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na jego realizację.
    11. Zamówienia, za które płatność zostanie zaksięgowana od poniedziałku do piątku do godziny 16:00 zostaną zrealizowane w terminie do dwóch dni roboczych.
    12. Zamówienia, za które płatność zostanie zaksięgowana od poniedziałku do piątku po godzinie 16:00 oraz w soboty i dni ustawowo wolne od pracy, będą przyjmowane do realizacji w najbliższym dniu roboczym.
    13. Zamówienie uznaje się za zrealizowane w chwili wysłania do Kupującego maila zawierającego dane niezbędne do rozpoczęcia korzystania z produktu, w tym link do pliku/plików z produktem, numeru seryjnego oraz kodu aktywującego.
    14. Zamówienia dokonywane za pomocą poczty elektronicznej i nieopłacone w terminie wskazanym na fakturze pro forma, będą anulowane.
    15. Oferta sklepu obowiązuje wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
    16. Ceny produktów oferowanych na stronie internetowej Sklepu są podawane w Polskich Złotych i są zależne od kursu Euro. Aktualizacja cen odbywa się codziennie na podstawie kursu Euro podawanego przez Europejski Bank Centralny. Płatności dokonywane są wyłącznie w Polskich Złotych. Cena w Polskich Złotych ustalana jest w momencie składania zamówienia.
    17. Każdy zakup w Sklepie dokumentowany jest wystawioną przez Sklep fakturą VAT lub odpowiednim rachunkiem.
    18. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania zmian w ofercie, wycofania poszczególnych towarów bez uprzedzenia oraz przeprowadzania akcji promocyjnych na stronach Sklepu. Zmiana cen nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji.

 

3. DANE OSOBOWE.
    1. Wypełnienie danych w Formularzu Zamówienia lub przekazanie ich pracownikom firmy rapan.pl za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych Zamawiającego przez Sklep oraz podmiot uprawniony przez Sklep do zarządzania zawartością strony internetowej, której Sklep Internetowy stanowi integralną cześć, zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 229, poz. 1497 z późn. zm). Dane osobowe Zamawiającego będą przetwarzane w celu realizacji złożonego zamówienia, w tym wystawienia faktury i prowadzenia sprawozdawczości finansowej. Dane te są poufne i nie będą ujawniane osobom nieuprawnionym.
    2. Administratorem danych osobowych jest rapan.pl Rafał Pankowski, ul. Armii Krajowej 24/4, 81-372 Gdynia.
    3. Dane osobowe Zamawiającego chronione są przez Sklep zgodnie z przepisami wyżej powołanej Ustawy o ochronie danych osobowych i nie będą przekazywane, odsprzedawane ani użyczane innym osobom lub instytucjom, które nie będą do tego uprawnione. Dane osobowe Zamawiającego zostaną udostępnione w celu wywiązania się z umowy sprzedaży Produktów objętych niniejszym Regulaminem.
    4. Dostęp do danych osobowych posiada jedynie administrator danych, którym jest Sklep.
    5. Zamawiający ma możliwość dostępu do dotyczących go danych osobowych w celu ich weryfikacji, modyfikacji lub wystąpienia o ich usunięcie z bazy danych osobowych, zawiadamiając o tym administratora danych pisemnie na adres rapan.pl Rafał Pankowski, ul. Armii Krajowej 24/4, 81-372 Gdynia, bądź też mailowo na adres info@lumion.pl

 

4. REKLAMACJE I ZWROT ZAKUPIONEGO TOWARU.
    1. Kupującemu, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
    2. Warunkiem skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy jest przekazanie przez Kupującego informacji (pisemnie na adres rapan.pl Rafał Pankowski, ul. Armii Krajowej 24/4, 81-372 Gdynia, bądź też mailowo na adres info@lumion.pl) o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia przed upływem terminu określonego w pkt. 29.
    3. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do Umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sklep o utracie prawa odstąpienia od umowy.
    4. W przypadku odstąpienia od Umowy Sklep dokona zwrotu wszystkich otrzymanych od Kupującego płatności niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Kupujący przekazał informację o odstąpieniu od Umowy zgodnie z pkt. 30.
    5. Zwrot należności przez Sklep nastąpi przy użyciu takiej samej metody płatności z jakiej korzystał Kupujący w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzi się on na inny sposób zwrotu. Kupujący nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
    6. Sklep nie udziela żadnej gwarancji w zakresie przedmiotu sprzedaży, jego jakości, wykonania, przydatności rynkowej i przydatności do określonego celu. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe lub związane z użytkowaniem oprogramowania, w tym szkody bezpośrednie i następcze, niemajątkowe, handlowe i wynikłe z zatrzymania produkcji. Kupujący zwalnia Sklep od wszelkiej odpowiedzialności wobec osób trzecich w zakresie takich szkód bez względu na ich przyczynę.
    7. Warunki gwarancji określa Umowa Licencyjna (EULA) zawierana przez producenta programu Lumion bezpośrednio z Kupującym.
    8. W przypadku gdy Sklep nie wywiąże się ze swoich zobowiązań wobec Kupującego wskutek działania siły wyższej, wykonanie zobowiązań zostanie zawieszone na okres działania siły wyższej. Jeżeli działanie siły wyższej przekroczy okres 30 dni, obie strony umowy mają możliwość jej pisemnego wypowiedzenia, o ile jest to uzasadnione działaniem siły wyższej. W przypadku wystąpienia siły wyższej Sklep nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej wobec Kupującego.
    9. Uprawnienia dotyczące konsumentów zawarte w niniejszym rozdziale Regulaminu sprzedaży odnoszą się również do przedsiębiorcy dokonującego zakupów w celach związanych z prowadzoną działalnością jednak niemających dla kupującego charakteru zawodowego.

 

5. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA.
    1. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody Sklepu.

 

6. POZOSTAŁE.
    1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 17 stycznia 2025 r.
    2. Sklep  może w każdym czasie zmienić niniejszy Regulamin przez udostępnienie na stronie internetowej pod adresem https://www.lumion.pl/nowy-regulamin jego nowej wersji. Zmiana obowiązuje od 8. dnia po dniu zastąpienia starego Regulaminu nowym, chyba że nowy Regulamin przewiduje późniejsze wejście w życie zmiany. Sklep zawiadomi o wprowadzeniu zmiany, zamieszczając odpowiednią informację na stronie internetowej pod adresem https://www.lumion.pl/regulamin-sklepu na okres miesiąca. Do ofert złożonych w okresie obowiązywania starego Regulaminu i do umów zawartych na podstawie takich ofert stosuje się stary Regulamin. Zmiany Regulaminu nie będą ograniczać praw nabytych przez Kupujących przed wprowadzeniem zmian w Regulaminie.
    3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w tym:  Ustawa O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. [ Dz. U. 2000 r. Nr 22 poz. 271, z późniejszymi zmianami], Ustawa O ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r [Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami] oraz przepisy Kodeksu Cywilnego.