Często zadawane pytania

Sprzedaż
Jak mogę kupić program Lumion?

Program Lumion można kupić poprzez złożenie zamówienia na stronie https://lumion.pl/kup-lumion/ lub kontakt z działem sprzedaży od poniedziałku do piątku w godzinach 10-17 pod numerem: +48 606 119 449.

Jak mogę wypróbować program Lumion?

Wersję próbną programu Lumion możesz pobrać ze strony https://lumion.pl/wyprobuj/

Czy Lumion ma licencję “pływającą”?

Tak, licencja programu Lumion jest pływająca, co oznacza, że można zainstalować go na kilku własnych komputerach, a w przypadku firmy na kilku komputerach firmowych i korzystać z programu na zmianę. Ważne, aby na ostatnio używanym komputerze Lumion został poprawnie zamknięty. Aby pracować jednocześnie na dwóch komputerach konieczne będzie dokupienie kolejnego stanowiska. Jeśli chcesz dokupić stanowisko skontaktuj się z nami.

Czym różni się Lumion Standard od Lumion Professional?

Lumion Professional zawiera wszystkie narzędzia i efekty oraz kompletną bibliotekę obiektów i materiałów. W wersji podstawowej biblioteki pomniejszone są o ok. 2/3 zawartości. Niedostępne są również niektóre narzędzia Lumion Professional. Porównanie wersji znajdziesz w tabeli na stronie: https://lumion.pl/kup-lumion/#features

Czy program Lumion można wziąć w leasing?

Nie ma takiej możliwości.
Ale program Lumion można kupić w ratach. W trakcie składania zamówienia wystarczy wybrać formę płatności Leaslink. Po zadeklarowaniu opłaty wstępnej (od 1% od 30%) oraz liczby miesięcy spłaty (od 3 do 48) w ciągu kilkunastu minut otrzymasz ofertę finansowania.

Wymagania sprzętowe i systemowe
Jaki komputer jest odpowiedni dla programu Lumion?

Minimalne wymagania systemowe i sprzętowe znajdziesz tutaj.

Zintegrowana karta graficzna typu Intel HD Graphics zupełnie nie nadaje się do pracy w programie Lumion.
Lumion potrzebuje komputera z szybką kartą graficzną, na której będzie dużo pamięci.

Zapoznaj się z informacjami na stronie wymagania, zanim kupisz lub rozbudujesz komputer dla programu Lumion.
Warto zapoznać się z tym wpisem na blogu producenta, gdzie znajdziesz rekomendację komputerów stacjonarnych i laptopów, które zapewnią najlepszą pracę z programem Lumion.
Jeśli masz już laptopa, kliknij tutaj, aby sprawdzić, czy będzie odpowiedni dla programu Lumion.

Czy polecacie jakiś laptop lub komputer PC?

Sprawdź wpis na blogu Porady dotyczące komputera do szybszego wizualizowania 3D w programie Lumion aby zapoznać się z zaleceniami dla laptopa lub komputera PC.

Inne pomocne przewodniki to:

Jaki rodzaj komputera jest potrzebny do pracy w programie Lumion?

Jakie laptopy polecacie?

Czy Lumion obsługuje dostęp przez “zdalny pulpit”?

Lumion 9.0 i nowsze wersje są obsługiwane przez niektóre platformy wirtualnych komputerów/zdalnych pulpitów. W poniższym linku wymieniliśmy kilku zewnętrznych dostawców, którzy oferują usługi wirtualnego pulpitu w chmurze.

Ważne: Nie wszystkie oferty wirtualnych pulpitów w chmurze mogą obsługiwać program Lumion; wiele z nich nie spełnia wymagań sprzętowych programu. Zawsze należy sprawdzić, czy kupowany wirtualny pulpit w chmurze ma narzędzia, które spełniają wymagania systemowe programu Lumion.

Przeczytaj więcej tutaj.

Czy Lumion będzie działał lepiej z dwiema kartami graficznymi?

Program Lumion nie wykorzysta mocy dwóch kart w układzie SLI. Do pracy i do renderowania będzie wykorzystywana tylko jedna karta graficzna. Ale korzystanie z dwóch kart graficznych to nadal świetny pomysł. Warto jedną z kart przeznaczyć dla programu Lumion, drugą dla programu CAD/BIM, w którym projektujesz/modelujesz. Taka konfiguracja z pewnością będzie bardzo wydajna a praca na dwóch monitorach komfortowa.

Czy Lumion działa na komputerach Mac?

Korzystanie z Lumion na komputerach Mac nie jest oficjalnie wspierane przez producenta, ale możliwe jest uruchomienie Lumiona na komputerze Mac. Aby sprawdzić, czy będzie działać, należy upewnić się, że posiadasz następujące elementy:

1. Stosunkowo nowy komputer Mac z szybką kartą graficzną.
2. Licencję na system Windows 10.
3. Co najmniej 100 GB wolnego miejsca na dysku twardym dla Windows 10 i programu Lumion.
4. Oprogramowanie Bootcamp firmy Apple do instalacji systemu Windows 10.
5. Aktualne sterowniki karty graficznej.

Więcej informacji na temat uruchamiania programu Lumion na komputerach Mac można znaleźć tutaj.

Pojawiła się nowa wersja programu Lumion, czy mogę zaktualizować swoją wersję do najnowszej?

Wiadomość o nowej wersji studenckiej jest automatycznie wysyłana do użytkowników zaraz po jej wydaniu. Nie zawsze jednak jest ona dostępna w tym samym momencie co wersja komercyjna.

Jeśli nie dotarł do Ciebie mail z aktualizacją, zaloguj się na swoje konto https://account.lumion.com/ i pobierz dostępną wersję.

Pamiętaj też, że aktualizacja to zupełnie nowy program do pobrania i zainstalowania od nowa w całości.

Import i eksport
Od której wersji programu Archicad działa wtyczka LiveSync?

Wtyczka LiveSync łącząca Archicada z programem Lumion jest dostępna dla wersji Archicad 21-27.

Możesz pobrać ją z tego miejsca: https://support.lumion.com/hc/en-us/sections/360001561373-Import-Export-Plug-In-Downloads

Od której wersji programu Vectorworks działa wtyczka LiveSync?

Wtyczka LiveSync łącząca Vectorworks z programem Lumion jest dostępna od wersji 2019 SP3+

Możesz pobrać ją z tego miejsca: https://support.lumion.com/hc/en-us/sections/360001561373-Import-Export-Plug-In-Downloads

Czy można importować modele z programu Solidworks?

Tak, Solidworks pozwala zapisać pliki m.in. w formacie .OBJ, który można będzie zaimportować do programu Lumion.

Pobieranie i instalacja
Jak pobrać pliki instalacyjne?

Pliki instalacyjne są dostępne na Twoim koncie https://account.lumion.com/, od razu po zarejestrowaniu klucza licencyjnego, który został wysłany do Ciebie w wiadomości zatytułowanej „Witaj w programie Lumion x.x – pierwsze kroki”. Poniżej znajdziesz instrukcję dodawania klucza licencyjnego do Twojego konta (pkt. 3), pobierania plików instalacyjnych (pkt. 4) i dostępu do poprzednich wersji (pkt. 5).

 

 

Jak pobrać aktualizację lub upgrade do już posiadanej licencji?

Po założeniu konta na stronie https://account.lumion.com/ i zarejestrowaniu swojego numeru licencyjnego masz dostęp do programu oraz wszystkich pojawiających się aktualizacji i upgradów przez 1 rok od przyznania licencji studenckiej, a w przypadku wersji komercyjnej dostęp do aktualizacji (do czasu wydania wyższej wersji programu).

Zaloguj się na swoje konto Lumion:
1. Wejdź w zakładkę „Licencje” w lewym górnym rogu strony lub
2. Kliknij w duży prostokąt „Klucze Licencyjne” (z ikoną klucza)
3. Jeśli jeszcze nie zarejestrowałeś swojej licencji, kliknij w link „Zarejestruj Klucz Licencyjny” (pod tabelą, w lewym dolnym rogu).
4. Kliknij w przycisk „Pobierz produkt” (pobierzesz najbardziej aktualną wersję).
5. Jeśli chcesz pobrać starszą wersję, możesz sprawdzić, czy jest dostępna po przejściu do szczegółów licencji i kliknięciu w link „Poprzednie wersje" (z ikoną zegara).
6. Pobierz interesującą Cię aktualizację lub upgrade.

Chcę korzystać z programu Lumion na komputerze stacjonarnym. Czy wystarczy, że odinstaluję program z laptopa i zainstaluję go na komputerze stacjonarnym, żeby z niego korzystać?

Nie ma nawet potrzeby odinstalowywania z laptopa. Licencja programu Lumion jest pływająca, co oznacza, że można zainstalować go na kilku własnych komputerach, a w przypadku firmy na kilku komputerach firmowych i korzystać z programu na zmianę. Ważne, aby na ostatnio używanym komputerze Lumion został poprawnie zamknięty.

Rozwiązywanie problemów
Po aktualizacji sterowników Lumion wyświetla się z błędami.

EDIT: Problem został rozwiązany.
Więcej informacji znajdziesz tutaj:
https://community.lumion.com/index.php?threads/resolved-by-driver-528-02-nvidia-drivers-cause-issues-driver-522-25-released-13-october-2022-and-newer-until-further-notice.3531/

Ma to związek z aktualizacją sterowników dla kart graficznych nvidia z 13 października 2022 i spowodowało problemy w wielu aplikacjach 3D.

Zapoznaj się z tym artykułem:
https://community.lumion.com/index.php?threads%2Fnvidia-drivers-522-25-released-13-october-2022-edit-and-522-30-526-47-causes-issues.3531%2F

Pojawiają się kolejne aktualizacje sterowników, ale dopóki nvidia nie wypuści poprawki obejmującej także błędy w Lumionie, lepiej korzystać ze starszych wersji sterownika.

Wyszukiwarka starszych sterowników:
https://www.nvidia.com/Download/Find.aspx

Mam problem z instalacją Lumiona. Po ściągnięciu plików i instalacji wyświetla się jedynie Lumion crash report.

Przyczyną jest niewłaściwie pobranie plików instalacyjnych. Należy ponownie uruchomić plik pobierający program, który pobierze brakujące pliki. Jeśli instalacja nadal nie będzie możliwa, należy usunąć wszystkie pobrane pliki i pobrać jeszcze raz instalator z Twojego konta użytkownika https://account.lumion.com/

Zaimportowany model nie reaguje na światło/cienie, tekstury są ciemne.
Problem występuje może wystąpić, gdy zaimportowany model ma niepoprawnie obrócone płaszczyzny. Zastosuj w swoim programie do projektowania/modelowania odwracanie płaszczyzn (normalnych) lub tworzenie płaszczyzn dwustronnych (double/two sided). Druga opcja zwiększy rozmiar pliku i przy dużym, złożonym modelu może wpłynąć na wydajność.
Gdzie znajdę efekt “Sky drop”, nie widzę go w zakładce Animacja?
Efekt “Sky drop” jest obecnie jedną z opcji efektu “Animowane pojawianie”.
Kiedy chcę zmieścić w kadrze całe pomieszczenie, obraz staje się nienaturalnie wykrzywiony. Korzystam ze zmiany kąta perspektywy oraz z efektu “Korekta perspektywy”
Poszerzanie perspektywy, szczególnie we wnętrzach, zwykle kończy się wypaczeniem, zwłaszcza gdy użyjemy “Korekty perspektywy”, aby uniknąć skosów. Przekątną obiektywu należy ustawiać tak, by efekt wizualny był dla nas odpowiedni. Jeśli pomieszczenie jest małe i konieczne będzie cofnięcie kamery za ścianę, wystarczy, że włączysz funkcję „Odcięcie pierwszego planu” w zakładce z efektami Zaawansowanymi, aby pozbyć się wszystkich elementów zasłaniających Twój kadr.
Czy mogę odzyskać pliki po nieoczekiwanym zamknięciu komputera?

Tak, należy w ustawieniach programu, w zakładce “System” zaznaczyć opcję „Odzyskiwanie”. Program przy kolejnym uruchomieniu poinformuje o możliwości odzyskania utraconego pliku.

Zmiana lokalizacji katalogu DokumentyLumion z powodu braku miejsca na dysku C
Mam problem z włączeniem programu, co mogę zrobić?
  • Jeśli problem dotyczy wersji próbnej, być może minął już okres 14 dni na przetestowanie,
  • Jeśli problem dotyczy wersji studenckiej, być może mięło już 365 dni od przyznania tej licencji. Aby przedłużyć licencję studencką konieczne jest ponowne wypełnienie formularza i załączenie zdjęć legitymacji z aktualnym znaczkiem. Nie odnawiamy licencji automatycznie.
  • Sprawdź, czy posiadasz aktualną wersję programu Lumion. Być może potrzebne jest zainstalowanie aktualizacji. Oznaczenie wersji znajdziesz w nazwie katalogu, w którym został zainstalowany program albo we właściwościach pliku Lumion.exe.
  • Upewnij się, że Twój sprzęt spełnia wymagania minimalne programu Lumion. Możesz je sprawdzić na naszej stronie https://lumion.pl/wymagania/
  • Sprawdź, czy masz zainstalowane aktualne sterowniki karty graficznej oraz aktualną wersję Windowsa.
Podczas uruchamiania programu pojawia się biały ekran, program nie włącza się. Czy może to być wina mojego komputera?

Prawdopodobnie karta graficzna nie spełnia minimalnych wymagań do poprawnego działania programu Lumion. Karta graficzna powinna osiągać wynik minimum 7000 punktów w teście PassMark (https://www.videocardbenchmark.net/gpu_list.php).

Sprawdź wymagania systemowe dla programu Lumion https://lumion.pl/wymagania/

Wyrenderowany obraz nie zapisuje się na dysku

Istnieje kilka potencjalnych przyczyn

Oprogramowanie antywirusowe, które uniemożliwia Lumionowi prawidłowe zapisanie pliku.

  • Zapisywanie zdjęć lub plików MP4 bezpośrednio w folderach kopii zapasowych w chmurze, np. OneDrive. OneDrive. Oprogramowanie do tworzenia kopii zapasowych może “zablokować” pliki, zanim Lumion zakończy ich zapisywanie, co może spowodować uszkodzenie pliku.
  • Zapisywanie zdjęć lub plików MP4 na dysku sieciowym. Jeśli połączenie zostanie przerwane podczas zapisywania pliku, plik może zostać uszkodzony.
  • Brak uprawnień do systemu Windows. Na przykład, jeśli konto użytkownika systemu Windows jest kontem “Standard” zamiast “Administrator”.
  • Brak miejsca na dysku.
  • Lumion 9.0 i starsze: Używanie nazwy konta użytkownika systemu Windows zawierającej znaki niełacińskie, na przykład znaki japońskie lub chińskie.

Zalecenia https://support.lumion.com/hc/en-us/articles/360010314194-Why-are-Photos-or-Movies-not-being-saved-