Często zadawane pytania

Licencja – zamawianie i odnawianie
Na jaki okres przyznawana jest licencja studencka?

Licencja studencka udzielana jest na rok (365 dni). Po tym czasie, jeśli nadal jesteś studentem/studentką i chcesz korzystać z programu Lumion, konieczne jest ponowne wypełnienie formularza i załączenie zdjęć legitymacji z aktualnym znaczkiem. Otrzymasz od nas wiadomość informującą o zbliżającym się wygaśnięciu licencji, a następnie wiadomość, że licencja już straciła ważność i możesz ją odnowić. Nie odnawiamy licencji automatycznie.

Moja uczelnia jest na liście, ale nie mam adresu w przypisanej domenie. Mogę wpisać swój prywatny adres?

Jeśli na stronie https://lumion.pl/licencja-studencka/ znajdujesz na liście swoją uczelnię, to znaczy, że Twoja uczelnia przydziela studenckie adresy mailowe (w domenie uczelni).

Jeśli nie znasz lub nie masz jeszcze swojego adresu studenckiego – skontaktuj się z dziekanatem lub działem IT i zapytaj jaki jest Twój studencki adres email lub jak go zdobyć. Sprawdź też, czy na stronie Twojej uczelni nie ma informacji o kontach studenckich, często są tam takie komunikaty.

Czy muszę podawać studencki mail, nie mogę wpisać swojego prywatnego adresu?

Jednym z podstawowych warunków uzyskania bezpłatnej licencji studenckiej pełnej wersji programu Lumion Student (wraz z aktualizacjami) jest posiadanie adresu mailowego w domenie edukacyjnej.

Nie udzielamy licencji na prywatne adresy mailowe (w domenie typu: gmail.com, onet.pl, interia.pl, gazeta.pl itp.).

Najpierw zweryfikuj swój studencki adres email, aby upewnić się, że masz dostęp do swojej studenckiej skrzynki – tylko na adres w domenie uczelni możemy wysłać wiadomość z linkiem do Twojej osobistej licencji studenckiej. Swój adres wpisz bardzo uważnie. Z pewnością chcesz, aby Twoja licencja trafiła do Ciebie jak najszybciej.

Jak prawidłowo przygotować zdjęcia legitymacji?

Zdjęcia legitymacji muszą być w formacie .jpg lub .png i mieć max 500 kB.
Na zdjęciu przodu legitymacji zasłoń koniecznie Twój numer PESEL.
Szczególną uwagę zwróć na zdjęcie odwrotu legitymacji – sprawdź czy data na aktualnym znaczku jest czytelna oraz zasłoń koniecznie dane karty płatniczej (jeśli są na Twoim dokumencie). Nawet jeśli nie używasz legitymacji jako karty płatniczej, zdjęcie z widocznymi danymi karty natychmiast zostanie usunięte.
Wskazane jest, aby zdjęcia wgrywane były w poziomie, dane czytelne, bez rozbłysku lampy.
Zrób zdjęcia pod różnymi kątami i wybierz takie, na którym naprawdę da się odczytać datę na znaczku bez powiększania i domysłów.
Jeśli chcesz przesłać skan zamiast zdjęcia, zadbaj o przycięcie obrazu do rozmiarów dokumentu. Nie przysyłaj skanu całej strony A4.
Lepiej przesłać zdjęcie dużych rozmiarów skompresowane, niż zbyt małe zdjęcie dobrej jakości. Małe, a do tego skompresowane zdjęcie całkowicie uniemożliwi odczytanie daty na znaczku.

Nie zastosowanie się do powyższych rad z pewnością opóźni pozytywne rozpatrzenie Twojego zamówienia.

Nie mogę przesłać formularza, pojawia się komunikat o błędzie lub nie ma żadnego komunikatu potwierdzającego wysłanie zgłoszenia. Co może być nie tak?

Upewnij się czy wpisałaś/wpisałeś wszystkie niezbędne dane i zdjęcia są w prawidłowym formacie i wielkości. Jeśli tak, spróbuj ponownie wypełnić formularz po wyczyszczeniu plików cookies, najlepiej w innej przeglądarce lub na innym komputerze. Dodatkowo możesz otworzyć i ponownie zapisać zdjęcia jako .jpg lub .png. Sugerujemy także możliwie prostą nazwę plików (bez polskich znaków). Dodatkowo spróbuj wgrać zdjęcia przez wejście w odpowiedni folder a nie przez upuszczenie w aktywne pole.

Wymagania sprzętowe i systemowe
Jaki komputer jest odpowiedni dla programu Lumion?

Minimalne wymagania systemowe i sprzętowe znajdziesz tutaj.

Zintegrowana karta graficzna typu Intel HD Graphics zupełnie nie nadaje się do pracy w programie Lumion.
Lumion potrzebuje komputera z szybką kartą graficzną, na której będzie dużo pamięci.

Zapoznaj się z informacjami na stronie wymagania, zanim kupisz lub rozbudujesz komputer dla programu Lumion.
Warto zapoznać się z tym wpisem na blogu producenta, gdzie znajdziesz rekomendację komputerów stacjonarnych i laptopów, które zapewnią najlepszą pracę z programem Lumion.
Jeśli masz już laptopa, kliknij tutaj, aby sprawdzić, czy będzie odpowiedni dla programu Lumion.

Czy polecacie jakiś laptop lub komputer PC?

Sprawdź wpis na blogu Porady dotyczące komputera do szybszego wizualizowania 3D w programie Lumion aby zapoznać się z zaleceniami dla laptopa lub komputera PC.

Inne pomocne przewodniki to:

Jaki rodzaj komputera jest potrzebny do pracy w programie Lumion?

Jakie laptopy polecacie?

Czy Lumion obsługuje dostęp przez “zdalny pulpit”?

Lumion 9.0 i nowsze wersje są obsługiwane przez niektóre platformy wirtualnych komputerów/zdalnych pulpitów. W poniższym linku wymieniliśmy kilku zewnętrznych dostawców, którzy oferują usługi wirtualnego pulpitu w chmurze.

Ważne: Nie wszystkie oferty wirtualnych pulpitów w chmurze mogą obsługiwać program Lumion; wiele z nich nie spełnia wymagań sprzętowych programu. Zawsze należy sprawdzić, czy kupowany wirtualny pulpit w chmurze ma narzędzia, które spełniają wymagania systemowe programu Lumion.

Przeczytaj więcej tutaj.

Czy Lumion będzie działał lepiej z dwiema kartami graficznymi?

Program Lumion nie wykorzysta mocy dwóch kart w układzie SLI. Do pracy i do renderowania będzie wykorzystywana tylko jedna karta graficzna. Ale korzystanie z dwóch kart graficznych to nadal świetny pomysł. Warto jedną z kart przeznaczyć dla programu Lumion, drugą dla programu CAD/BIM, w którym projektujesz/modelujesz. Taka konfiguracja z pewnością będzie bardzo wydajna a praca na dwóch monitorach komfortowa.

Czy Lumion działa na komputerach Mac?

Korzystanie z Lumion na komputerach Mac nie jest oficjalnie wspierane przez producenta, ale możliwe jest uruchomienie Lumiona na komputerze Mac. Aby sprawdzić, czy będzie działać, należy upewnić się, że posiadasz następujące elementy:

1. Stosunkowo nowy komputer Mac z szybką kartą graficzną.
2. Licencję na system Windows 10.
3. Co najmniej 100 GB wolnego miejsca na dysku twardym dla Windows 10 i programu Lumion.
4. Oprogramowanie Bootcamp firmy Apple do instalacji systemu Windows 10.
5. Aktualne sterowniki karty graficznej.

Więcej informacji na temat uruchamiania programu Lumion na komputerach Mac można znaleźć tutaj.

Pobieranie i instalacja
Jak pobrać pliki instalacyjne?

Pliki instalacyjne są dostępne na Twoim koncie https://account.lumion.com/, od razu po zarejestrowaniu klucza licencyjnego, który został wysłany do Ciebie w wiadomości zatytułowanej „Witaj w programie Lumion x.x – pierwsze kroki”. Poniżej znajdziesz instrukcję dodawania klucza licencyjnego do Twojego konta (pkt. 3), pobierania plików instalacyjnych (pkt. 4) i dostępu do poprzednich wersji (pkt. 5).

 

 

Pojawiła się nowa wersja programu Lumion, czy mogę zaktualizować swoją wersję do najnowszej?

Wiadomość o nowej wersji studenckiej jest automatycznie wysyłana do użytkowników zaraz po jej wydaniu. Nie zawsze jednak jest ona dostępna w tym samym momencie co wersja komercyjna.

Jeśli nie dotarł do Ciebie mail z aktualizacją, zaloguj się na swoje konto https://account.lumion.com/ i pobierz dostępną wersję. Tutaj zobacz infografikę jak to zrobić.

Pamiętaj też, że aktualizacja to zupełnie nowy program do pobrania i zainstalowania od nowa w całości.

Jak pobrać aktualizację lub upgrade do już posiadanej licencji?

Po założeniu konta na stronie https://account.lumion.com/ i zarejestrowaniu swojego numeru licencyjnego masz dostęp do programu oraz wszystkich pojawiających się aktualizacji i upgradów przez 1 rok od przyznania licencji studenckiej, a w przypadku wersji komercyjnej dostęp do aktualizacji (do czasu wydania wyższej wersji programu).

Zaloguj się na swoje konto Lumion:
1. Wejdź w zakładkę „Licencje” w lewym górnym rogu strony lub
2. Kliknij w duży prostokąt „Klucze Licencyjne” (z ikoną klucza)
3. Jeśli jeszcze nie zarejestrowałeś swojej licencji, kliknij w link „Zarejestruj Klucz Licencyjny” (pod tabelą, w lewym dolnym rogu).
4. Kliknij w przycisk „Pobierz produkt” (pobierzesz najbardziej aktualną wersję).
5. Jeśli chcesz pobrać starszą wersję, możesz sprawdzić, czy jest dostępna po przejściu do szczegółów licencji i kliknięciu w link „Poprzednie wersje" (z ikoną zegara).
6. Pobierz interesującą Cię aktualizację lub upgrade.

Chcę korzystać z programu Lumion na komputerze stacjonarnym. Czy wystarczy, że odinstaluję program z laptopa i zainstaluję go na komputerze stacjonarnym, żeby z niego korzystać?

Nie ma nawet potrzeby odinstalowywania z laptopa. Licencja programu Lumion jest pływająca, co oznacza, że można zainstalować go na kilku własnych komputerach, a w przypadku firmy na kilku komputerach firmowych i korzystać z programu na zmianę. Ważne, aby na ostatnio używanym komputerze Lumion został poprawnie zamknięty.

Przypominamy:

  • Licencje studenckie przeznaczone są wyłącznie dla studentów i wykładowców kierunków związanych z architekturą/projektowaniem/budownictwem na uczelniach w Polsce.
  • Jeżeli na liście brakuje Twojej uczelni lub adresu, napisz do nas.
  • Licencja studencka jest wysyłana wyłącznie na zweryfikowany studencki adres e-mail (nie może to być adres w domenie typu: gmail, onet, interia, gazeta.pl itp.).
  • Zdjęcia legitymacji musza być w formacie JPG lub PNG, max 500kB, ostre i czytelne.
  • Przy załączaniu zdjęcia legitymacji zwróć uwagę, aby znaczki na odwrocie miały czytelną datę.
  • Jeśli Twoja legitymacja jest jednocześnie kartą płatniczą – przed zrobieniem zdjęcia zasłoń wrażliwe dane bankowe.
  • Na zdjęciu przodu legitymacji zasłoń koniecznie Twój numer PESEL.
  • Postaraj się, aby zdjęcia zostały przesłane w poziomie.
  • Po otrzymaniu wiadomości z linkiem do pobrania programu – zapisz swój numer licencyjny w Tobie tylko znanym miejscu. Numer będzie niezbędny do odzyskania licencji w razie niespodziewanych okoliczności (awarii komputera, skrzynki pocztowej itp.).