Studenci FAQ

 

Często zadawane pytania w sprawie licencji studenckiej oraz formularza zamówień 
  • Jaki komputer jest odpowiedni dla Lumiona?

    Minimalne wymagania systemowe i sprzętowe znajdziesz tutaj.

    Zintegrowana karta graficzna typu Intel HD Graphics zupełnie nie nadaje się do pracy w Lumionie.
    Lumion potrzebuje komputera z szybką kartą graficzną, na której będzie dużo pamięci.

    Zapoznaj się z informacjami na stronie wymagania, zanim kupisz lub rozbudujesz komputer dla Lumiona.
    Warto zapoznać się z tym wpisem na blogu producenta, gdzie znajdziesz rekomendację komputerów stacjonarnych i laptopów, które zapewnią najlepszą pracę z Lumionem.
    Jeśli masz już laptopa, kliknij tutaj, aby sprawdzić, czy będzie odpowiedni dla Lumiona.

  • Jak długo czeka się na przyznanie licencji po złożeniu formularza?

    Zgłoszenia sprawdzamy w poniedziałki, środy i piątki. W zależności od ilości nadesłanych formularzy oraz ich poprawności, czas oczekiwania na rozpatrzenie wynosi od jednego do czterech dni roboczych (nie pracujemy w weekendy). Tuż przed i w trakcie sesji zgłoszeń jest zwykle dużo więcej, dlatego nie czekaj ze złożeniem zamówienia do ostatniej chwili.

    Po wypełnieniu formularza otrzymasz na swoje mailowe konto studenckie wiadomość potwierdzającą, że zamówienie zostało przyjęte. Następnie Twoje zgłoszenie jest dokładnie sprawdzane. Jeśli wszystkie dane i zdjęcia są OK, zatwierdzamy zgłoszenie i otrzymujesz kolejną wiadomość z informacją, że zgłoszenie zostało rozpatrzone pozytywnie, a po chwili na Twoją skrzynkę studencką przyjdzie mail od producenta Lumiona z linkiem do Twojej osobistej licencji Lumion Student.

    Jeśli formularz zawierał błędy, otrzymasz od nas wiadomość z informacją jakie dane są do poprawy oraz link do formularza naprawczego. Dopiero po poprawieniu błędów rozpatrujemy Twoje zgłoszenie na nowo.

    Brak maila z linkiem do licencji w ciągu godziny od naszej wiadomości o pozytywnym rozpatrzeniu oznacza kłopoty. Wiadomość trafiła do spamu, została zatrzymana przez filtry na serwerze, albo podczas wpisywania przez Ciebie adresu email wkradł się błąd i wiadomość z licencją została wysłana gdzieś indziej.

  • Czy muszę podawać studencki mail, nie mogę wpisać swojego prywatnego adresu?

    Jednym z podstawowych warunków uzyskania bezpłatnej licencji studenckiej pełnej wersji programu Lumion Student (wraz z aktualizacjami) jest posiadanie adresu mailowego w domenie edukacyjnej.

    Nie udzielamy licencji na prywatne adresy mailowe (w domenie typu: gmail.com, onet.pl, interia.pl, gazeta.pl itp.).

    Najpierw zweryfikuj swój studencki adres email, aby upewnić się, że masz dostęp do swojej studenckiej skrzynki – tylko na adres w domenie uczelni możemy wysłać wiadomość z linkiem do Twojej osobistej licencji studenckiej. Swój adres wpisz bardzo uważnie, z pewnością chcesz, aby Twoja licencja trafiła do Ciebie jak najszybciej.

  • Moja uczelnia jest na liście, ale nie mam adresu w przypisanej domenie. Mogę wpisać swój prywatny adres?

    Jeśli na stronie https://lumion.pl/studenci/ znajdujesz na liście swoją uczelnię, to znaczy, że Twoja uczelnia przydziela studenckie adresy mailowe (w domenie uczelni).

    Jeśli nie znasz lub nie masz jeszcze swojego adresu studenckiego – skontaktuj się z dziekanatem lub działem IT i zapytaj jaki jest Twój studencki adres email lub jak go zdobyć. Sprawdź też, czy na stronie Twojej uczelni nie ma informacji o kontach studenckich, często są tam takie komunikaty.

  • Jak prawidłowo przygotować zdjęcia legitymacji?

    • Zdjęcia legitymacji muszą być w formacie .jpg i mieć max 500 kB.
    • Na zdjęciu przodu legitymacji zasłoń koniecznie Twój numer PESEL.
    • Szczególną uwagę zwróć na zdjęcie odwrotu legitymacji – sprawdź czy data na aktualnym znaczku jest czytelna oraz zasłoń koniecznie dane karty płatniczej (jeśli są na Twoim dokumencie). Nawet jeśli nie używasz legitymacji jako karty płatniczej, zdjęcie z widocznymi danymi karty natychmiast zostanie usunięte.
    • Wskazane jest, aby zdjęcia wgrywane były w poziomie, dane czytelne, bez rozbłysku lampy.
    • Jeśli chcesz przesłać skan zamiast zdjęcia, zadbaj o przycięcie obrazu do rozmiarów dokumentu. Nie przysyłaj skanu całej strony A4.
    • Lepiej przesłać zdjęcie dużych rozmiarów skompresowane, niż zbyt małe zdjęcie dobrej jakości. Małe, a do tego skompresowane zdjęcie całkowicie uniemożliwi odczytanie daty na znaczku.

    Nie zastosowanie się do powyższych rad z pewnością opóźni pozytywne rozpatrzenie Twojego zamówienia.

  • Nie mogę przesłać formularza, pojawia się komunikat o błędzie lub nie ma żadnego komunikatu potwierdzającego wysłanie zgłoszenia. Co może być nie tak?

    Upewnij się czy wpisałaś/wpisałeś wszystkie niezbędne dane i zdjęcia są w prawidłowym formacie i wielkości. Jeśli tak, spróbuj ponownie wypełnić formularz po wyczyszczeniu plików cookies, najlepiej w innej przeglądarce lub na innym komputerze. Dodatkowo możesz otworzyć i ponownie zapisać zdjęcia jako .jpg zmieniając nazwę plików. Spróbuj także wgrać zdjęcia przez wejście w odpowiedni folder a nie przez upuszczenie w aktywne pole.

  • Na jaki okres przyznawana jest licencja studencka?

    Licencja studencka udzielana jest na rok (365 dni). Po tym czasie, jeśli nadal jesteś studentem/studentką i chcesz korzystać z Lumiona, konieczne jest ponowne wypełnienie formularza i załączenie zdjęć legitymacji z aktualnym znaczkiem. Nie odnawiamy licencji automatycznie.

  • Już mam licencję studencką, ale z pewnych powodów straciłam/straciłem do niej dostęp. Jaka jest procedura odzyskiwania klucza licencyjnego?

    Po otrzymaniu od producenta maila ze swoim osobistym numerem licencyjnym załóż konto na stronie https://account.lumion.com/ i zarejestruj swój numer licencyjny. Dzięki temu, będziesz mieć możliwość pobierania programu w dowolnym momencie, ile razy zechcesz (przez 1 rok od przyznania licencji).

  • Jak pobrać aktualizację lub upgrade do już posiadanej licencji studenckiej?

    Po założeniu konta na stronie https://account.lumion.com/ i zarejestrowaniu swojego numeru licencyjnego masz dostęp do programu oraz wszystkich pojawiających się aktualizacji i upgradów (przez 1 rok od przyznania licencji).
    Tutaj zobacz infografikę jak pobrać aktualizację lub upgrade.

    Będąc na swoim koncie Lumion:
    1. Wejdź w zakładkę „Licencje” w prawym górnym rogu strony.
    2. Kliknij w duży prostokąt po lewej stronie pt. „Klucze Licencyjne” (z ikoną klucza).
    3. Jeśli jeszcze nie zarejestrowałeś swojej licencji, kliknij w link „Zarejestruj Klucz Licencyjny” (pod tabelą, w lewym dolnym rogu).
    4. Kliknij w chmurkę w 6 kolumnie tabeli pt. „Pobieranie” (pobierzesz najbardziej aktualną wersję).
    5. Jeśli chcesz pobrać starszą wersję, możesz sprawdzić czy jest jeszcze dostępna klikając w link „previous” (w ostatniej kolumnie tabeli).
    6. Pobierz interesującą Cię aktualizację lub upgrade.

  • Czy mogę dostać licencję na wcześniejszą wersję oprogramowania (Lumion 10 lub 9), bo mój komputer nie spełnia wymagań minimalnych na aktualną wersję?

    Producent przyznaje licencje na najnowszą wersję, ale na Twoim koncie Lumion, w zakładce „Previous”, możesz znaleźć starsze wersje programu.

  • Straciłam/straciłem pliki instalacyjne. Jak ponownie pobrać program?

    Pliki instalacyjne są dostępne w każdej chwili na Twoim koncie https://account.lumion.com/, po zarejestrowaniu numeru licencyjnego, który został wysłany do Ciebie w wiadomości zatytułowanej „Witaj w programie Lumion x.x – pierwsze kroki”.
    Tutaj zobacz infografikę jak ponownie pobrać program.

  • Pojawiła się nowa wersja Lumiona, czy mogę zaktualizować swoją wersję do najnowszej?

    Wiadomość o nowej wersji studenckiej jest automatycznie wysyłana do użytkowników zaraz po jej wydaniu. Nie zawsze jednak jest ona dostępna w tym samym momencie co wersja komercyjna.

    Jeśli nie dotarł do Ciebie mail z aktualizacją, zaloguj się na swoje konto https://account.lumion.com/ i pobierz dostępną wersję. Tutaj zobacz infografikę jak to zrobić.

    Pamiętaj też, że aktualizacja to zupełnie nowy program do pobrania i zainstalowania od nowa w całości. Lumion 11 dla studentów, którzy otrzymali licencję na Lumion 10 jest już dostępny.

  • Mój komputer okazał się zbyt słaby, czy mogę zainstalować Lumiona na innym?

    Tak, Lumion nie jest „przywiązany” do jednego urządzenia i zgodnie z licencją możesz zainstalować go na kilku własnych komputerach. Umożliwia to licencja pływająca, która pozwala na korzystanie z Lumiona na zmianę na każdym z Twoich komputerów.

    Pamiętaj, że pobrane pliki instalacyjne są dedykowane tylko Tobie i zawierają w sobie informację o użytkowniku końcowym, dla którego są przeznaczone. Dlatego przechowuj je bezpiecznie. Zainstalowanie Lumiona z tych plików przez osoby trzecie może ograniczyć lub pozbawić Cię kontroli nad dostępem do programu.

Przypominamy:

  • Licencje studenckie przeznaczone są wyłącznie dla studentów i wykładowców kierunków związanych z architekturą/projektowaniem/budownictwem na uczelniach w Polsce.
  • Jeśli na liście brakuje Twojej uczelni lub adresu napisz do nas.
  • Licencja studencka jest wysyłana wyłącznie na zweryfikowany studencki adres e-mail (nie może to być adres w domenie typu: gmail, onet, interia, gazeta.pl itp.).
  • Zdjęcia legitymacji musza być w formacie JPG, max 500kB, ostre i czytelne.
  • Przy załączaniu zdjęcia legitymacji zwróć uwagę, aby znaczki na odwrocie miały czytelną datę.
  • Jeśli Twoja legitymacja jest jednocześnie kartą płatniczą – przed zrobieniem zdjęcia zasłoń wrażliwe dane bankowe.
  • Na zdjęciu przodu legitymacji zasłoń koniecznie Twój numer PESEL.
  • Postaraj się, aby zdjęcia zostały przesłane w poziomie.
  • Po otrzymaniu wiadomości z linkiem do pobrania programu – zapisz swój numer licencyjny w Tobie tylko znanym miejscu. Numer będzie niezbędny do odzyskania licencji w razie niespodziewanych okoliczności (awarii komputera, skrzynki pocztowej itp.).