#
Wstecz

Przewodnik importowania świateł do Lumion

by | November 15, 2024 | Blog

Jak importować światła bezpośrednio z twojego programu CAD

Przewodnik importowania świateł do Lumion

Oświetlenie w prosty sposób

Odpowiednie oświetlenie projektu może sprawić, że stanie się on niezapomniany. Światło kształtuje sposób, w jaki tekstury ożywają, jak cienie oddziałują z powierzchniami i ostatecznie, jak ludzie odbierają twoją pracę. Skonfigurowanie tego istotnego szczegółu od samego początku pozwala zaoszczędzić czas i uprościć proces.

Dzięki funkcji importowania świateł Lumion można umieścić dokładne oświetlenie bezpośrednio w modelu CAD lub 3D i płynnie przenieść je do Lumion. Światła pozostają połączone z modelem, dzięki czemu organizacja pracy jest płynna, precyzyjna i wydajna. Projektownieć i renderowanie w ten sposób pozwala zaufać, że każde światło jest zgodne z Twoją wizją od początku do końca.

W tym przewodniku przeprowadzimy cię krok po kroku, aby opanować tę funkcję. Zacznijmy więc i sprawmy, by twój kolejny projekt nabrał blasku.

Zaimportuj i dostosuj

Po skonfigurowaniu świateł w modelu, przeniesienie ich do Lumion jest bardzo proste. Wystarczy zaimportować model w zwykły sposób, wybrać odpowiedni plik, a pojawi się opcja importowania świateł. Włącz ją, naciśnij OK, a światła kierunkowe i światła punktowe pojawią się w scenie Lumion tak samo, jak w oprogramowaniu CAD.

Obecnie obsługiwane formaty plików obejmują FBX, Collada, glTF i DWG. Upewnij się, że Twoje oprogramowanie CAD obsługuje eksportowanie świateł do jednego z tych formatów.

W tym przykładzie mamy plik FBX zawierający model i światła. Jasność świateł, profil kolorów i kąt stożka również zostaną automatycznie zaimportowane, ale właściwości te można dostosować w Lumionie, jeśli nie są wystarczająco odpowiednie. Wszelkie zmiany zostaną zastosowane do wszystkich zaimportowanych świateł.

Jeśli zmienisz zdanie, zawsze możesz przywrócić oryginalne ustawienia, z którymi zostały zaimportowane, wybierając zaimportowany model i klikając Przywróć wszystkie światła do zaimportowanych ustawień.

Przenoś i usuwaj

Ponieważ światła są połączone z modelem, będą podążać za modelem, gdziekolwiek go przeniesiesz. Jeśli usuniesz model, światła również zostaną usunięte.

Wszelkie zmiany położenia zaimportowanych świateł, takie jak ich przesuwanie lub obracanie, należy wprowadzać w oprogramowaniu CAD.

I choć nie można usunąć pojedynczych zaimportowanych świateł, można je wyłączyć w panelu właściwości obiektu lub odłączyć w menu kontekstowym.

Jeśli chcesz przywrócić usunięte światła, przytrzymaj klawisz CTRL, klikając opcję Przywróć.

Odwzoruj rzeczywiste oświetlenie

Wraz z światłami kierunkowymi i punktowymi można również importować profile IES bezpośrednio z oprogramowania CAD. Jest to obecnie dostępne tylko dla plików DWG zaimportowanych z programów AutoCAD i BricsCAD – ale obserwuj rozwój sytuacji.

Profile IES (skrót od Illuminating Engineering Society) pomagają odtworzyć realistyczne oświetlenie w renderach, symulując sposób, w jaki światło jest emitowane z rzeczywistych opraw. Zastosowanie tego standardu branżowego do źródeł światła oznacza, że będą one automatycznie naśladować intensywność, rozproszenie, kąt i inne cechy swoich rzeczywistych odpowiedników.

Importowanie profili IES do Lumion pomaga usprawnić proces projektowania i zachować spójność między modelem a renderem.

Chcesz zacząć?

Czas zaimportować własne światła! Jeśli jeszcze nie subskrybujesz Lumion, istnieje łatwy sposób na jego przetestowanie. Już dziś skorzystaj z bezpłatnej 14-dniowej wersji próbnej i ciesz się najnowszą wersją Lumion Pro – bez konieczności płacenia.

Zobacz więcej